My Blog List

Sunday 5 July 2015

Gösatävling Hulevik/Åsnen 5-Juli

Då har man följt denna traditionen i 11 år utan att lyckas något vidare men PIKE-PB. Jag, Roger och Stefan körde dagen innan och började fiska runt 1500 tiden. Jag körde då prickskytte och letade först på dom djupare delarna. Såg i början inget vidare ut och körde då från 11-12 meters djup mot större område med ca 7-9 meter. Nu såg det bättre ut men dom verkade trycka mot botten eller någon meter över, ja ja bara att sänka och testa. Fick först 3-4 mindre gösar men sen jävlar högg det satan....Trodde inte av ekot att den var så stor men den simmade väl in så man inte kunde tyda som man är van vid. Först så var den ganska lugn men ville inte komma upp en meter, sen kom vertikala rusningar gång efter gång. Tog ca 5 min till att jag såg skymten av den första gången och då var min bild typ 13-14kg. Satan i gatan vad benen började skaka. Ringde då under tiden trög Roger & Stefan med tanke om att få hjälp med hovning/fotografering. Dom var då typ 10-15min från mitt ställe och fick gasa på för att vara till nytta(nytta???). Okej, 15-20min drilling på ett svin som var stark som en oxe började ta slut då grabbarna kom fram. Uppe i båten blev jag lite besviken då den inte vägde så mycket som jag trodde. Okej nytt PB för mig 10,2 då den förra låg på 9,5 och var långt tillbaka i tiden. Visst hade det varit roligt med en bra bild som minne men nääääää, Stefan kommer aldrig jobba som fotograf så länge han lever. En stund senare fick man en gösta på 4,2kg och då vet man i förväg att på tävlingsdagen är det kört. Så blev det också. Söndagen började rätt ok med en gös som saknade 3 cm för invägning men då tänkte jag att klart det kommer flera men nej, satan igen. Roger och Bingo Rimer med systemkameran fick 2 mini gösar samt en lam gädda på 5kg som inte ens löste ut från djupriggen. Då vädret var megavarmt och vindstilla så kunde man misstänka dåliga fångster. Tror det bara var 5 st gösar totalt över 60cm men den största var på 5,6kg, inte illa för denna delen av sjön. 2a var på 2,9 om jag minns rätt? Resten så typ 2,3-1,9.  

Väderdata
¤ 2+29391017

No comments: